Szemünk elárulja, hogy mit akarunk a boltban
A fókuszcsoportos kutatások időnként túl udvarias, önbevalláson alapuló módszere helyett néhány cég a potenciális fogyasztók szemét számítógéppel figyelve teszteli le, hogy hogyan is alakítsa termékét.
A fókuszcsoportos kutatások időnként túl udvarias, önbevalláson alapuló módszere helyett néhány cég a potenciális fogyasztók szemét számítógéppel figyelve teszteli le, hogy hogyan is alakítsa termékét.
Az egyik hazai árösszehasonlító oldal, az Olcsóbbat.hu arra volt kíváncsi, milyen hatással van a válság az online kereskedelemre, melyek a legnépszerűbb termékek nyár elején, és melyek a legmeglepőbb változások a keresletben a tavalyi évhez képest.
Tízből hat fogyasztó tartja fontosnak, hogy amikor élelmiszert vásárol, akkor magyar terméket válasszon, közülük egyharmad a jó minőséget, egyötöd a hazai áru egészséges voltát jelölte meg döntése fő okának - derül ki a Nielsen piackutató felméréséből.
Hova járunk vásárolni és milyen tényezők befolyásolják a boltválasztásunkat? Az Infographics blogon található videóból megtudhatjuk.
Talán minden szülőnek feltűnt már, milyen könnyen is költünk utódainkra, sokszor könnyebben, mint saját magunkra. A gyerekek ellátásához kapcsolódó iparágak fejlődése kirívó, egyre újabb szereplők törnek be az öltözködés területére is. Észre sem vesszük, és mire iskolába kerül, kisbabánk divatdiktárorrá válik, ha nem vigyázunk.
A magyar lakosság 52 százaléka vásárláskor előnyben részesíti a hazai termékeket – közölte felmérése alapján az Ipsos Média-, Reklám-, Piac- és Véleménykutató Zrt.
A magyar divatbolondok jelentős része az angol turkálókból szedi össze egyedi ruhatárát. De miért dobnak ki az angolok annyi alig használt ruházati cikket, hogy abból több másik ország lakói is többszörösen felöltözködhetnek?
A Tudatos Vásárlói Index (TVI) szerint 2009 első felében, ha enyhén is, de tovább erősödött a vásárlói tudatosság Magyarországon. Az utóbbi időben sokat nőtt a magyar termékek iránti lojalitásmutató („Ha módomban áll, inkább magyar terméket vásárolok”), ugyanakkor továbbra sem vagyunk tisztában fogyasztói jogainkkal.
Míg 2005-ben a felnőtt lakosságnak alig egynegyede használta az internetet, mára már a 18–64 évesek fele legalább hetente „on-line”, és további 8-10 százalék próbálta már ki a világháló nyújtotta előnyöket - derül ki a KutatóCentrum és a Mai Piac közös felméréséből. Az E-Shopping FMCG Report az internetezők on-line és offline vásárlási szokásai közötti kapcsolatokra, valamint a napi fogyasztási cikkek on-line vásárlási hajlandóságára fokuszál.
Az eladási adatok szerint a női luxustáskák forgalma emelkedik, míg a jellegzetesen férfiak által uralt karórapiac szűkül.
A Pécsi Tudományegyetem ÁOK Orvosi Genetikai Intézete is részt vesz abban a kutatásban, amely azt akarja kideríteni, hogy vajon felelősek-e génjeink vásárlási szokásainkért, költekezéseinkért, és ha igen, akkor mennyiben befolyásolják azt.